Efficasy of the Post-registration Variety Research of Winter Wheat

Authors

  • Л. І. Уліч Ukrainian Institute for Plant Variety Examination, Ukraine
  • О. Л. Уліч Український інститут експертизи сортів рослин, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21498/2518-1017.5.2007.66417

Keywords:

сорт, післяреєстраційне сортовивчення, пшениця озима, агрофони, урожайність і продуктивність пшениць

Abstract

It has been found that post registration variety studying facilitates deeper and overall research of the morphological, agricultural, and biological characteristics and properties of the varieties, as well as it allows to generate national variety resources, based on the selection of complementary varieties for narrow zones and regions. Influence of the agricultural technologies on productivity of different winter wheat types has been studied. Expediency of the post-testing variety studying on two levels of agricultural backgrounds, optimization of the research program, of the research plot areas, diversification of the protective measures against diseases, have been explained.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Л. І. Уліч, Ukrainian Institute for Plant Variety Examination

Ulich L.

О. Л. Уліч, Український інститут експертизи сортів рослин

Ulich О.

References

Методика державного сортовипробування сільськогосподарських культур // Зернові, круп’яні та зернобобові. - К.- 2001.-С. 4-16.

Андрющенко А.В. Методичні рекомендації з післяреєстраційного вивчення сортів рослин // Матеріали науково-практичної конференції „Правові, наукові, фінансово-економічні засади удосконалення діяльності державної системи охорони прав на сорти рослин (14-16.П.2005р.) - К.: 2005. - С. 35-43.

Уліч ЛІ. Післяреєстраційне сортовивчення - основа сучасного насінництва, зорієнтованого на ринок //Насінництво - 2005. -No 1.- СЛ 9-22.

Published

2007-06-26

How to Cite

Уліч, Л. І., & Уліч, О. Л. (2007). Efficasy of the Post-registration Variety Research of Winter Wheat. Plant Varieties Studying and Protection, (5), 23–34. https://doi.org/10.21498/2518-1017.5.2007.66417

Issue

Section

VARIETY STUDYING AND VARIETY SCIENCE